خواص جالب ظروف مسی و مس برای بدن

مس برای سلامت کلی بدن بسیار ضروری است و فرآیند متابولیک طبیعی در ارتباط با اسیدهای آمینه و ویتامین‌ها را قادر می‌سازد.

این ماده داخل بدن تولید نمی‌شود ، بنابراین باید از طریق منابع خارجی وارد بدن گردد.

مس سومین ماده معدنی در بدن است و تقریبا توسط پروتئین پلاسمای خون با نام سرولوپلاسمین حمل می‌شود. برای اینکه از مزایای این ماده بیشترین استفاده را بکنید باید آن را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید. به خاطر خواص بی نظیر مس و نیاز بدن است که امروزه توصیه می گردد از ظروف مسی برای پخت و پز استفاده کنید یا غذای خود را در بشقاب مسی میل فرمائید.

نوتروپنی (neutropenia) بهترین علامت مربوط به کمبود مس می باشد. نوتروپنی عبارت است از کاهش غیر طبیعی تعداد گلبول های سفید خون.

شاید شنیده باشید به کسانی که از درد مفاصل رنج می‌برند، داشتن یک دست‌بند مسی توصیه می‌گردد و دلیل این امر را هم کمبود یون‌های مسی در خون ذکر می‌کنند که با تماس دست‌بندهای مسی با پوست بخشی از این کمبود جبران شده و از درد مفاصل کاسته می‌شود.
از سوی دیگر محققین، یکی از علت‌های بروز بیماری آلزیمر را رسوب یون‌های آلومینیوم در مغز عنوان می‌کنند.تا چند دهه پیش، مردم کشور ما برای پخت و پز غذا مخصوصاً خورشت و آش از قابلمه‌های مسی استفاده می‌کردند و یک کفگیر آهنی داشتند به نام حسوم که موقع پخت غذا دائم درون آن قرار می‌گرفت و در طول مدت زمان پخت غذا، مقداری مس جذب غذا می شود.

قیمت ماهیتابه مسی

خواص نوشیدن آب در ظروف مسی

به گزارش سایت هلث نیوز، آب ذخیره‌شده در ظروف مسی، عملکرد گوارش را تقویت می‌کند و همچنین در سوزاندن چربی مؤثر است.
مس به معده کمک می کند، تا عملکرد بهتری داشته باشد. همچنین التهاب معده را به حداقل می‌رساند و باکتری ها را از بین می‌برد. به همین علت است که بسیاری از مردم اول صبح آب را از ظروف مسی می نوشند.

آب آشامیدنی موجود در لیوان مسی برای قلب نیز مفید است و می‌تواند میزان کلسترول و فشار خون را کنترل کند و مانع از ایجاد پلاک شود.

قیمت کتری قوری مسی

  • مس همچنین با رادیکال‌های آزاد مقابله می کند و به دلیل داشتن آنتی‌اکسیدان روند پیری را کاهش می دهد.
  • بدن به مس برای عملکرد تیروئید نیاز دارد و نوشیدن آب از ظروف مسی مانع از کمبود مس می شود.
  • مس به‌طور طبیعی هم ضدویروسی و هم ضد باکتری است و خاصیت ضدالتهابی نیز دارد.
  • مس نقش مهمی در جذب آهن دارد. بنابراین، به‌نوعی، از بروز کم‌خونی نیز جلوگیری می‌کند.
  • آب نگهداری شده در ظرف مسی به حذف سلول‌های چربی نیز کمک می‌کند و این موضوع باعث کاهش چربی بدن و حفظ وزن طبیعی بدن می‌شود.

اگر به سلامتی خود و خانواده اهمیت می دهید توصیه می گردد از ظروف مسی استفاده کنید.

جهت خرید ظروف مسی کلیک کنید.