چرا آموزش زبان انگلیسی برای همه لازم می باشد.

برترین آموزشگاه زبان تبریز

در این مقاله به چند دلیل اشاره می کنیم که چرا آموزش زبان انگلیسی برای همه لازم و ضروری است؟

  1. زبان انگلیسی زبان بین المللی دنیا می باشد.
    برای ارتباط با مردم در سایرکشورها  یا توریست هایی که از کشور ما دیدن می کنند نیاز به آموزش هرچند ابتدایی از زبان انگلیسی داریم. هم اکنون 67 کشور در سازمان ملل زبان انگلیسی را به عنوان زبان اصلی خود انتخاب کرده اند. و آموزش این زبان به عنوان زبان اصلی آنها می باشد.
  2. افزایش کارایی در مقایسه با افراد همسان
    تحقیقات جدید نشان می دهند زمانی که شما یک زبان جدید یاد میگیرید کارایی شما بسیار بیشتر از کسی است که فقط از یک زبان استفاده می کند. چنین فردی در مدرسه موفق تر است، در دانشگاه بهتر عمل می کند، اعتماد به نفس بسیار بیشتری دارد و در اغلب موارد موفق تر از افراد تک زبانه عمل می کند. مطالعات نشان داده بچه‌هايي که زبان دوم ياد مي‌گيرند، هوش اجتماعي بالاتري دارند.
  3. زبان انگلیسی به ما کمک می کند تا فرزندان خودرا بهتر آموزش دهیم.
    زبان انگلیسی به ما کمک می کند تا فرزندان خودرا بهتر آموزش دهیم. با توجه به پیشرفت روزافزون علم و فرزندانی که کنجکاوتر و باهوشتر از نسلهای قبلی هستند، بلد بودن ربان انگلیسی به عنوان آیتمی کمکی برای آموزش آنها می باشد. والدینی که در یاد دهی کامپیوتر به فرزندان خود نقش فعالتری دارند در کنترل آنها نیز بسیار موثرتر عمل خواهند کرد.
  4. کسانی که در مقاطع تحصیلی پیشرفته مشکل زبان دارند با مشکلات عدیده ای مواجه می شوند.
    در مقاطع تحصیلی پیشرفته کسی که زبان انگلیسی بلد نباشد بسیار عقب تر خواهند بود. آموزش، نحوه جستجوی صحیح مطالب انجام پژوهش ها و پروژه های دانشجویی و تمام مسائل مشابه باعث می شود تا در زمینه های آموزشی بسیار ضعیفتر از همکلاسان خود باشیم و این مشکل را از راه های غیر قانونی حل کنیم.
  5. امروزه تقریبا هر شغلی نیازمند یادگیری زبان انگلیسی است.
    امروزه تقریبا به جرعت می توان گفت تمام فرصت های شغلی نیاز به زبان انگلیسی دارند. یکی از شروط بقای شرکت‌ها در اقتصاد نوین، فعالیت در عرصه  بین‌ المللی است. بنابراین بسیاری از شرکت های خصوصی که تمایل دارند تا فعالیت های خود را علاوه بر داخل کشور به کشور های دیگر گسترش دهند کارمندهایی آشنا با زبان انگلیسی داشته باشند.
    تا چند سال پیش گفته می شد اگر زبان انگلیسی بلد نباشید ممکن است شغل مناسبی پیدا نکنید اما اکنون گفته می شود اگر زبان بلد نباشید امکان پیدا کردن شغل خوب کم است!
  6. جلوگیری از بیماری های مغزی و جوان سازی مغز
    تحقیقات اخیر ثابت کرده‌اند که یادگیری زبان دوم، یکی از مؤثرترین روش‌های جلوگیری از بیماری‌های مغزی مخصوصا آلزایمر، فراموشی های موقت و زوال عقل است. فعالیت مغز در حین یادگیری زبان دوم، موجب به‌کارگیری تعداد بیشتری از سلول‌های خاکستری موجود در غشاء مغز می‌شود. به گفته پزشکان، یادگیری زبان دوم، گاهی مرگ سلولی را متوقف‌ کرده و فعالیت‌ها به سمت تولد سلول‌های جدید می‌رود.
  7. بهتر است یک باسواد باشیم!
    در سال گذشته سازمان جهانی آموزش اعلام کرد :  کسانی که در دنیا زبان انگلیسی و کامپیوتر بلد نباشند بی سواد محسوب می شوند. آموزش زبان انگلیسی پایه و اساس یادگیری کامپیوتر است، درصورتی که بنا به گفته این نهاد بین المللی نخواهیم جزء بی سواد ها باشیم باید آموزش انگیسی را از هم اکنون شروع کنیم.

ضرورت آموزش زبان برای همه

بهترین سن شروع زبان انگلیسی

تحقیقات مختلف نشان می دهند كودكان از  5-6 ماهگي به تدريج زبان مادري خود را ياد مي‌گيرند و با هر كلمه جديدي كه به زبان مي‌آورند، والدینشان را ذوق زده می کنند.  برای بسیاری از والدین اهمیت زبان دوم هم اکنون کاملا آشنا شده است به همین دلیل وقتي این کودکان به سن 3 يا 4 سالگي مي‌رسند،  تلاش می کنند تا آنها را در کلاس های زبان دوم یا مهد های دوزبانه ثبت نام کنند.

در سال ۱۹۹۶ يک مقاله در روزنامه نيوزويک به چاپ رسید که نتايج يک تحقيق جامع را نشان می داد. بر اساس اين تحقيق، کودکي که بعد از 10 سالگي شروع به آموختن زبان دوم کند با احتمال کمتري ممکن است بتواند بعدها  اين زبان را مانند کساني که آن زبان، را مانند ربان مادریشان صحبت میکنند حرف بزنند.
نتايج اين تحقيق توسط زبان‌شناسان زيادي تاييد شده است و به دنبال اين تحقيق، تحقيقات بسيار ديگري هم انجام شد که بر همين موضوع تاکيد داشت. این یک اصل است که هرچه کودک از سن و سال کمتری شروع به آموزش زبان انگلیسی کند شانس بیشتری برای یادگیری زبان به صورت کامل دارد.

گزیده ای از تحقیقات نیویورک تایم نشان می دهد، درصورتي كه شرايط كسب زبان دوم مهيا باشد، كودك مي‌تواند همزمان با زبان مادري خود زبان‌هاي ديگر را فرا گيرد، يعني از ابتداي تولد تا سن 7 تا 8 سالگي بهترين زمان آموزش زبان دوم است.

بهترین آموزشگاه های زبان تبریز

شهرستان تبریز از دیرباز جزء مراکز مهم سیاسی و اقتصادی کشور بوده است. این شهر، همچنین به علت دارا بودن جاذبه های فرهنگی، امکانات بالا و نیز مقصدی مناسب برای بسیاری از افراد تحصیل کرده بوده است. همچنین بدلیل داشت مردم بافرهنگ و اجتماعی و اهمیت به تربیت فرزندان خود، دارای تعداد قابل توجهی از آموزشگاه های زبان می باشد.

در حال حاضر تعداد آموزشگاههای زبان نیز مانند سایر آموزشگاهها زیاد شده است در اینجا ما به چند آموزشگاه برتر زبان در تبریز اشاره می کنیم:

آموزشگاه زبان سفیر گفتمان، آموزشگاه زبان محقق تبریز  ، آموزشگاه زبان گلدیس، آموزشگاه زبان چیت سازان، کانون زبان ایران، موسسه مکالمه انگلیسی سفیر گفتمان تبریز ، آموزشگاه زبان دهکده جهانی تبریز، آموزشگاه زبان شهریاران تبریز ، تبریز آیلتس، آموزشگاه زبان پروین تبریز ،آموزشگاه زبان علوم و فنون كیش و ….

با توجه به اینکه برای این دسته از آموزشگاه ها معیارهایی از نظر سایت ما در نظر گرفته شده بود ممکن است بسیاری از آموزشگاه های دیگر نیز این ویژگی را دارا باشند ولی مجالی برای جای دادن تمام آنها در ین بخش نمی باشد.

برای مشاهده لیست کلاسهای زبان در تبریز کلیک کنید.