آشنائی با تکنیک های فروش :

در این مقاله قصد داریم شما را با یک سری از اصول فروش و بازاریابی فروش آشنا کنیم.

بازاریاب موفق

آشنائی با تکنیکهای حرفه ای فروش:

آشنایی با روشهای حرفه ای فروش برای فروشندگان و بازاریابان فروش بسیار لازم و ضروری است. داشتن هنر فروش یکی از کاربردی ترین و مهمترین  پیشبرد اهداف کسب و کار است و با یادگیری تکنیک حرفه ای فروش می توان در این راه موفق بود.

بهتر است بدانید که نوع صنعت و جنسی که عرضه می شود مهم نیست بلکه دانستن تکنیک های مورد استفاده ی فروشنده های بسیار حرفه ای در سیستم های فروش و حتی صنایع بین المللی مهم و ضروری است.

یکی از مهمترین مسائل در تبدیل شدن به یک فروشنده ی حرفه ای موفق، داشتن اطلاعات گسترده درباره ی محصولات و خدمات پیشنهادی و به روز بروز بودن اطلاعات شماست.

همچنین باید درک قابل توجهی از کسب و کار و یا صنعتی داشته باشید که کار فروش آن را بر عهده دارید. این امر سبب می گردد، که شما به عنوان فروشنده بتوانید راه حل های منحصر به فرد و بسیار خوب برای مشتریان / محصولات خود ارائه دهید.

هر چه بیشتر تکنیک ها را تکرار و استفاده کنید، پیشرفت های بزرگی را در کار فروش خود خواهید داشت. با به کارگیری تکنیک های فروشنده های حرفه ای، شما شاهد افزایش حجم میزان فروش به مشتریان بالفعل وبالقوه خود خواهید بود.

اصول بازاریابی

چند تکنیک مهم و ضروری :

  • در ارتباط با مشتریان صمیمی باشید.

یکی از راههای ارتباط با مشتریان استفاده از شبکه های اجتماعی مختلف مانند اینستاگرام، فیس بوک، لینکدین و… می باشد، که شما به عنوان یک فروشنده نام تجاری یا برند خود را به مشتریان شناسانده و تا حدودی اعتماد مشتریان را کسب می کنید. از مزایای شبکه های اجتماعی این است که فروشنده می تواند با رهبری پرورش یافته، مشتریان را بامزایا و معایب محصول یا خدمت آشنا کرده و ارتباط مستقیم با مشتریان خود برقرار کند قبل از اینکه خریدی تفاق بیوفتد.

  • از مقایسه خود با دیگران پرهیز کنید.

در موقع مذاکره با مشتریان خود، به هیچ وجه خود را بادیگران مقایسه نکنید یا نقاظ ضعف رقبا را مطرح نکنید. به محض اینکه شما بحق رقابت یا مقایسه را شروع می کنید، در واقع شما مشتری را به فکر کردن درباره دیگران سوق می دهید. شما باید به گونه ای صحبت کنید که مشتری فقط روی محصول شما تمرکز کند.

  • بلافاصله سر اصل مطلب نروید.

ابتدا به مشتری اجازه دهید که صحبت کند و خواسته ها و نیازهای خود را مطرح کند، سپس شما با توجه به تمرکز مشتری در مورد موضوع خاص از محصول که مطرح نموده، متمرکز شده و توضیح دهید که محصول و یا خدمات شما چگونه این مسئله را حل می کند.

  • روشهای بستن قرارداد را بدانید.

در موقع عقد قرارداد، به اندازه درخواست و نیاز مشتری تمرکز نمائید و حتی چند گزینه مختلف برای مشتری ارائه دهید تا مشتری حق انتخاب داشته باشد. این کار کمک می کند تا شما گزینه های مختلفی را ارائه دهید که می تواند جریان گفتگو را در مسیر طبیعی، راحت و قابل اعتماد پیش ببرد.

  • هرگز نا امید نشوید

طبق تحقیقات انجام شده و نظر فروشنده های حرفه ای معمولا 7 تا 10 تماس طول می کشد تا تماس منجر به خرید شود، تجربه نشان داده است که اکثر فرو شنده های ضعیف و تازه کار بعد از 5 یا 6 تماس ناامید شده و دست از تلاش می کشند . بر اساس تحقیقات انجام شده با مداومت و یادگیری در مورد مشتری هدف و صنعت، موفق تر خواهید بود.

  • اول شما تماس بگیرید.

بررسی ها نشان می دهد، اگر شما برای اولین بار با محصو یا خدمات خود بتوانید ره حلی برای رفع مشکل یک شرکت پیشنهاد دهید به احتمال زیاد موفق به فروش خواهید شد.

  • از قوه ی بصری استفاده کنید

با استفاده از تصاویر، فیلمهای کوتاه یا فایلهای پاور پوینت در مذاکرات خود سعی کنید از قوه بصری افراد استفاده کنید. تحقیقات نشان می دهد که مغز انسان قادر به پردازش یک تصویر بصری تا ۶۰،۰۰۰ برابر سریع تر از ارائه ی همان اطلاعات به صورت متن است. تاثیری که یک تصویر یا فیلم در مغز یک انسان می گذارد خیلی بیشتر از متن بوده و این تصاویر در حافظه بلند مدت انسان پردازش می شود.

  • به صورت داستان مطلب خود را بیان کنید.

بر اساس مطالعات انجام شده، مشخص شده است که حدود ۶۳ درصد از مردم حقایق یک داستان را به خاطر سپرده اند در حالی که تنها ۵ درصد از آنها حقایق یا اطلاعات یکسان را که در قسمتی از اطلاعات نامربوط ارائه شده بود، به خاطر آوردند. معرفی محصول و کاربردهای آن به صورت یک داستان به یادماندنی برای مشتری هم جذاب بوده و هم بهتر در ذهن مشتری نقش می بندد و همین امر در به نتیجه رساندن کارفروش نقش مهمی دارد.